Okemo

Just nu befinner jag mig i Ludlow, Vermont. Okemo ski-resort. Sitter framför brasan o myser med en kopp kaffe medans de blåser o snöar ute.

Tog ca 3½ timme att köra hit. Gick ganska smidigt förutom den sista halvtimmen då de va bäck-mörkt ute o de snö som fan. Lite läskigt att köra med tanke på att ja inte visste var jag skulle o kunde knappt se vägen för all snö. Men efter alla om o men kom ja tillslut fram, si sådär runt sextiden.

Blev bubbelbad ute i kylan o sen en film med lite ben & jerrys till de innan vi gick o la oss.
Imorse åkte vi ner o hyrde skidor o pjäxor till mig sen va de bara att ge sig ut i backarna.
Riktigt jävla svinkallt eftersom de blåser frukansvärt mkt. Kändes som slag i ansiktet när vi åkte ner så vi gick till skidshopen o köpte en mask som täcker hela munnen o näsan o kinderna, så jäkla skönt. :)
Blev några timmars skidåkning sen en kaffe uppe på toppen innan vi begav oss hem igen. Damla jobbar samtidigt eftersom hon är här med familjen, så just nu e hon o ja hemma med minstingen Aidan, medan hans föräldrar e ute  åker.

Hände en helt sjuk grej igår också, de börja snöa som fan o vägarna va blixthala. Damla va på väg hem med Aidan i bilen o vägen svängde så de skulle hon också göra bara det att bilen får sladd o dom hamnar på sidan i en dike!! o då utbrister Aidan 4 år "Damla, why did you park like that?" . haahah, så jävla kul! Som tur va skadade sig ingen o bilen va hel :) en jäkla tur!

nu ska ja återgå till filmtittandet o efter de blir de bubbelbad o vin :) <3

Grattis till min hostmom som fyller 40 idag :)
o glömde säga att ja fick min julklapp av dom igår innan dom åkte, fick en check på 500 dollar! helt sjukt vad snällt! sen skulle ja få lite småpresenter när dom kom hem :) nice nice!
O ja fick 100 dollar av debbies mamma för ja va taxi till henne igår. Shit va lättförtjäna pengar! ;)

snart jul!
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0