oh my god!

haha, alltså världens sjukaste kväll/natt igår, men tar allt från början. 

Börja kvällen med att jag sluta en timme tidigare, tackar tackar, alltid uppskattat.
Hämtade upp Damla o körde mot Ales hus. Tjejerna va där o vi dukade upp all mat. Köttbullar me brunsås, kycklingtortilla, nån kycklingröra från ukraina o massa annat gott. Efter det blev de en jäkla massa efterätter, citronpaj, vaniljris (!?), pepparkakor, marängsviss.. snacka om proppmätta!!

Lite vin på de sen spela vi rockband, the beatles på wii, fyyy faaaaaaaaaan va kul de va! måste lätt köpa de när ja kommer hem! Spela i flera timmar innan vi tillslut fick slita oss ifån de för att köra hem.

De e nu vi kommer till de sjukaste.

Jag, Damla o Edith kör mot Ediths hus som ligger typ 20 min från Ales hus. Hela vägen dit e bara landsväg eftersom hon bor mitt ute i ingenstans. Ja körde lite för fort men tänkte inte så mkt på de förrän jag ser blåljusen bakom mig o får snällt stanna vid vägkanten.

PANIK, käner jag eftersom vi hade en baginbox i bilen o här e de olagligt att köra med öppen dricka i bilen!
Polisen kommer o säger att de gick lite fort, o ja bara säger - ja men ja e bara en au pair ja visste inte bättre.. ahhaah!
Kan tar mina körkort o går tillbaka till sin bil o ja tvingar Edith att försöka gömma vinet utan att han ser de.
Hjärtat bankar i 190 för ja tänker om han tar mig me alkohol i bilen e de kört! ja kommer bli hemskickad!
Så Edith gömmer smidigt vinet i min andra väska ja hade med mig! (tackar gud at jag hade den stora väskan med mig i bilen) sen kommer polisen tillbaka när han har kollat upp allt o säger: Du får inte köra nånstans med den här bilen för the inspection sticker (vete fan vad det heter på svenska) har gått ut o är inte betald sen i oktober!
Ja bara: WHAT!!!!!
Så polisen fick ringa bärgningbilen o Ale (snäll som hon e) kom o hämta oss.
Men ja bara tänkte att va faaan, detta är den ända bilen dom har plats till barnstolarna o de e thanksgiving i morgon o ja vet att dom ska iväg. ännu mer panik, fick packa ut alla barnstolar från bilen, tänkte att de e bättre att ha dom iaf sen får dom fixa med bil på nått annat sätt. Så där stog vi 3 tjejer med tre barnstolar vid vägkanten.
De e ju inte annat än att man skrattar!
sen sa polisen att vi kunde sätta oss i hans bil sålänge medans vi vänta på Ale. Bärgningbilen va redan där o vi såg hur mig kära minivan blev bortförd! hah.

Sen kom Ale o Liza o hämta upp oss, o då kom edtih på att hon hade sina husnycklar i min bil som nu blev bortförd. Så fort som fan (men inte för fort för polisen va fortf bakom oss) fick vi köra ifatt bärgningbilen o stoppa han.
haha, ja skrattar så jävla mkt när ja skriver detta för de e helt sjukt!

Edith fick tag på sina nycklar o vi skjutsa hem henne. Sen släppte vi av Damla o sen körde dom hem mig.
Ja låg hela natten o fundera på hur ja skulle berätta de här för mina hosts på bästa sätt.

hade så sjukt dåligt samvete så jag gick upp klockan sju imorse o städa hela huset. Dom hade gäster här igår o de såg ut som ett rent helvete. Popcorn över hela golvet, tomma glas o flaskor, tallrikar me matrester överallt. hah, men nu e har kliniskt rent.

När mina hosts sen vakna o kom ner så blev dom överlyckliga! dom va helt chockade, men så sa ja att ja hade dåliga nyheter o så berätta ja allt. o dom bara: ja men de e ju vårt fel för vi inte betalt i tid så bry dig inte om de! ja bara: ja trodde att ni skulle skicka hem mig. hah.
dom bara skratta..

Idag e de iaf thanksgiving o de ska vi fira först hos deras kompisar o sen hos min hostmoms syster.
Inatt vid 12 börjar den sjukaste rean på hela året. Alla affärer har 50% off eller mer! Folk köar hela dan för att komma in. helt sjukt. Så kanske vi tänkte dra dit nångång inatt om vi pallar.

detta är nog de längsta inlägg jag nånsin skrivt men va bara tvungen att berätta.. haha.

här kommer blidbevis


i polisbilen


haha


happy thanksgiving!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0